pondelok 23. septembra 2019

Jemný mrkvovo-zelerový šalát pre posilnenie jesennej imunity-bez chrípky a nachladnutia.

Jemný mrkvovo-zelerový šalát pre posilnenie jesennej imunity-bez chrípky a nachladnutia.
V záhrade som vykopala zeler-je dobre začiatkom októbra pred prvými mrazmi, inak môže hniť-a neskorú mrkvu, tá takisto. Nebolo jedného ani druhého veľa, ale za tú chuť, vôňu a sviežosť mi za to vždy stojí. Spolu so zázvorom a citrónom je zeler a mrkva spoľahlivá prevencia proti jesenným bacilom. Nie je zeler váš? V jemnom šaláte s jogurtom si ho ani nevšimnete-len tú úžasnú chuť. Vyskúšate?
Zeler a mrkvu som očistila, ošúpala a spolu s ošúpaným zázvorom úplne najemno na slzičkovom struháku-oboje je pevné, pomohol mi kuchynský robot, nastrúhala. V miske premiešala s olivovým olejom, citrónovou šťavou, dužinou a bielym jogurtom. Pridala nastrúhanú uhorku a rozmrvený balkánsky slaný syr. Ja šalát nesolím, ak je vám príjemne, zľahka osoľte. Jedla so žemličkou s maslom, výborný je aj len tak alebo ako šalát k inému jedlu.
Zlepšovák: Ak chcete mať po mrvení syra čisté ruky, nadrobte ho zabalený v potravinovej fólii-ja som v nej mala práve kúsok na šalát-a potom z nej iba vysypte. Alebo rozmrvte vidličkou.
Fotografia, text, realizácia © Maja Kadlečíková



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.