nedeľa 15. septembra 2019

Punčové rezy-ozajstné.

Punčové rezy-ozajstné.
40 menších rezov

1.
Rúru som vyhriala na 180 stupňov, bežný spodný a vrchný ohrev.
2.
Veľký hlbší plech som vyložila papierom na pečenie.
3.
10 vajíčok som rozdelila na bielky a žĺtky. Z bielkov so štipkou solisom metličkami-elektrickým šľahačom-vyšľahala sneh. K žĺtkom som pridala 10 polievkových lyžíc práškového cukru a trošku rumu-cesto ochutí, rozvonia a poslúži aj ako kypriaci prášok, bude ľahšie. Vyšľahala do svetložltej peny. Najprv šľahám bielky-na tie treba suché čisté metličky-potom žĺtky, tie také nepotrebujú.
4.
K vyšľahaným žĺtkam som pridala 10 polievkových lyžíc polohrubej múky a zľahka vmiešala polievkovou lyžicou. Na tri razy som primiešala lyžicou bielky.
5.
Cesto vyliala na plech a dala piecť, kým nebolo svetlohnedé. Vytiahla z rúry, pre istotu pichla špajdľu-vytiahla suchú bez cesta, takže, upečené-nechala vychladnúť. Prevrátila na druhú stranu, opatrne dala dolu papier na pečenie, papier vrátila na plech-aby sa cesto neprilepilo pri prevracaní neskôr, cesto prekrojila príborovým nožom na polovicu.
6.
Polovicu cesta som pokvapkala citrónovou šťavou z polovice citróna a natrela polovicou veľkého pohára domáceho džemu zo záhrady s kúskami ovocia: maliny, černice, ríbezle.
7.
Druhú polovicu džemu som pomixovala nahladko ponorným mixérom, 5 polievkových lyžíc odobrala do misky na polevu.
8.
Zvyšok dala do hrnca, pridala šťavu z 1 polovice citróna, rum, cukor podľa potreby-podľa sladkosti džemu a asi pol až 3/4 litra vody. Nechala prevrieť.
9.
Na cesto natreté lekvárom som dala druhú polovicu cesta, zľahka pritlačila, opačným koncom varešky nahusto urobila dierky-aby punč dobre vsiakol-a poliala punčovým sirupom. Postupne. Vždy počkala, kým sirup vsiakne. Sirupom šetriť netreba. Nechala chvíľku postáť.
10.
Vzala druhý plech, priložila na plech s cestom, obrátila a cesto bez dotyku šetrne preklopila do čistého plechu. Dobrý je približne tak veľký ako cesto. Suché cesto ostalo navrchu. Podobrať sa vždy nepodarí, vlhké cesto sa rado rozpadá.
11.
Do misky dala práškový cukor, odobratý pomixovaný džem, rum a trošku horúcej vody-šľahala som metličkami, kým sa cukor nerozpustil a poleva nebola hladká. S vodou opatrne, aby poleva nebola riedka. Niekedy stačí rum, záleží, koľko máte radi. Polevu postupne vyliala na koláč, je odobre liať na stred, uhladila, nechala zaschnúť.
12.
Na noc dala do chladničky, aby sa punč dostal všade, kde je chutné a voňavé. Ak sa inak nedá, postačí odložiť do chladničky na hodinku. Vybrala z chladničky a ostrím nožom nakrojila na rezy-dokrojila príborovým, aby som nepoškodila plech. Ostrý nôž podľa potreby oplachovala v teplej vode.
Rezy sa dajú nakrájané, po jednom zabalené do fólie odložiť aj do mrazničky a vyberať podľa potreby. Stačí nechať rozmraziť cez noc v chladničke-a máte rýchlo dobre upečené. Ak máte v mrazničke dosť miesta, môžete mraziť, zabalený do potravinovej fólie a vložený vo vrecúšku do mrazničky, dobre uzavretom, aj vcelku. Takisto nechajte cez noc rozmraziť v chladničke.





Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.