pondelok 23. septembra 2019

Sladký mrkvový koláč bez múky a pridaného cukru.

Sladký mrkvový koláč bez múky a pridaného cukru.
Máte radi karotku, sladkú aj bez prirodzeného cukru? A takisto kokos a mandle? Ak áno, tento koláč neupečiete len jeden raz na skúšku, držím palce, nech chutí! Výdatný, zdravý, pohladenie pre celý organizmus-srdiečko aj bruško.Karotka však nie je podmienkou zdaru, chutný je s akoukoľvek mrkvou.
300 gramov mrkvy som nastrúhala najemno, primiešala 200 gramov mletých mandlí-zo záhrady a 100 gramov strúhaného pomletého kokosu-pomlela som ho takisto-ten mám z obchodu, u nás určite nerastie. Trochu kokosu som si odložila na posypanie hotového koláča. 4 vajíčka som rozdelila na žĺtky a bielky. K žĺtkom pridala mletú škoricu, štipku muškátového orieška. K bielkom štipku soli, lepšie sa vyšľahajú-a vyšľahala pevný sneh. Do peny prešľahala žĺtky so škoricou a muškátovým orieškom. K nim som vareškou vmiešala mrkvu, mandle, kokos, premiešala, na tri razy postupne vmiešala sneh z bielkov, zľahka premiešala a naplnila tortovú formu vystlanú papierom na pečenie. Poslúži akákoľvek forma, veľkosť ľahko odhadnete. Vložila do rúry predhriatej na 170 stupňov, bežný spodný a horný ohrev, a nechala v nej piecť 1 hodinu. Každá rúra pečie inak, ak nemáte istotu, ako tá vaša, radšej ju vyhrejte na 150-160 stupňov-aby sa mandle a kokos nespálili a nezhorkli a podľa potreby ešte 10 minút pridajte. Vychladnutý koláč som posypala kokosom.
Zlepšovák: Zapichnite do koláča na najvyššom mieste špáradlo a ak ho vytiahnete čisté, bez cesta, je koláč hotový. Ak je s nalepeným cestom, ešte pečte a vyskúšajte o pár minút. Takto spoľahlivo preveríte akýkoľvek koláč, či je už hotový. Ak najprv metličkami-elektrickým šľahačom-vyšľaháte bielky-tie pre dobré vyšľahanie potrebujú metličky suché, nemastné, čisté-nemusíte ich umývať a osušiť a hneď môžete šľahať žĺtky alebo čo pre ktorý koláč potrebujete. Ušetríte jedno umývanie a čas. Zdarne sa vyšľahajú bielky z chladničky-ak rozdelíte vajíčka a ešte niečo budete pripravovať pred šľahaním bielok, odložte ich do chladničky-a vyberte tesne pred šľahaním. Pomôže aj štipka, naozaj štipka, soli.
Fotografia, text, realizácia © Maja Kadlečíková


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.