sobota 21. septembra 2019

Zavárané jabĺčkové alma papriky s hroznom a cesnakom.

Zavárané jabĺčkové alma papriky s hroznom a cesnakom.
Práve dnes, 21. septembra, v deň, keď som pre vás opäť rada pridala recept, nech poteší a padne na úžitok-sa na nás usmieva jesenná rovnodennosť-keď sú deň a noc rovnako dlhé. Ako úsmev leta pred obdobím chladu a regenerácie, obnovením síl-nielen v záhradke, je dobré usmiať sa na ňu s vďakou za úrodu-a trošku úsmevu si ponechať s dotykom jej prajnosti aj na zimu: ako leto v pohári. Trebárs zaváranými alma paprikami.
Pripravila som si nálev. 400 ml vody, 100 ml octu, 100 gramov cukru a pár zrniečok nového korenia-menej je viac, stačí 4-5 guličiek-som dala do hrnca, nechala prevrieť a vychladnúť. 1 kg jabĺčkovej alma papriky, ak nemáte, použite inú bežnú, zelenú alebo sladkú červenú, som umyla, podľa veľkosti prerezala na polovice alebo štvrtiny, cesnak očistila a nakrájala na plátky. Hrozno umyla a odstopkovala, mne v zaváraných paprikách chutí tmavé vinohradnícke s drobnými sladkými aromatickými bobuľkami, ale poslúži akékoľvek. Do umytých, osušených pohárov na zaváranie som rozdelila papriku, plátky cesnaku a bobuľky hrozna. Zaliala vlažným nálevom, korenie môžete, no nemusíte vybrať-podľa toho ako máte radi aromatické-asi centimeter od okraja pohára som nechala voľný. Zatvorila, vložila do hrnca, do polovice doňho naliala vodu, nechala zovrieť a pod pokrievkou sterilizovala asi 20 minút.
Zlepšovák: Nálev sa dá pripraviť aj deň vopred, zvyšný môžete aj na mesiac odložiť do chladničky a využiť pri ďalšom jesennom zaváraní úrody zo záhrady-aj tej z obchodu.
Fotografia, text, realizácia © Maja Kadlečíková


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.