utorok 29. októbra 2019

Tvaroh s extra zdravou citrónovou šupkou.

Tvaroh s extra zdravou citrónovou šupkou.
Pijete vodu s citrónovou šťavou? Dobre robíte, dávku vitamínu C a všeličo užitočné pre zdravie máte zaistené.Za úvahu stojí aj citrónová šupka-bio, nestriekaná či dôkladne pod tečúcou vodou umytá a osušená. Prečo? Má v sebe až 10 razy viac živín ako šťava a okolo 20 zložiek, napríklad limonén, pektín, flavonoly, glykozidy, tie sú poistka pre zdravé zdravie. Kam s ňou? Čerstvú plnú vône, chuti a arómy si dávam do tvarohu, kyslosť vyvážim sušeným ovocím-obľúbené mám slivky zo záhrady. A áno, tvaroh zabezpečí bielkoviny, slivky vlákninu a cukry popri všetkých mineráloch-trojica sa kamaráti s dobrou imunitou, vezmete ju za kamarátov takisto? Ja by som neváhala.
Tvaroh som premiešala s dôkladne umytou nastrúhanou bio-šupkou. Na jemnom struháku so slzičkami nastrúhajte iba aromatickú žltú šupku, biela pod ňou je horká. Bonus sú voňajúce ruky ošetrené citrónovým éterickým olejom. Primiešala sušené slivky a vychutnávala, len tak. Mne chutí na raňajky, ako zákusok a keď pomixujem, mám skvelú nátierku. Pridaný cukor mi nechýba, ak je to u nás inak, dajte trochu medu či sladidlo podľa vlastného výberu-na úžitok padne to, čo chutí. Tak nech chutí a pomáha.
Fotografia, text, realizácia © Maja Kadlečíková


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.