štvrtok 31. októbra 2019

Polievka s hráškom, fazuľkou a zázvorom.

Polievka s hráškom, fazuľkou a zázvorom.
Máte chuť na niečo ázijské a z ponuky exotiky len zázvor? Stačí! Ázijskú polievku vyčarí aj pri použití bežných surovín, za pár minút. Zázvor je takisto liečový-dezinfikuje organizmus, pomáha proti bolesti hlavy, žalúdka-a tak citrónovo sviežo vonia. Ak sa inak nedá, použite aj sušený-chuť v porovnaní s čerstvým bude iná, štipľavejšia, no stále skvelá! Prehreje najmä v upršanom zamračenom počasí takisto. Ak máte radi pikantné, neváhajte, pridajte aj čili-papričku či korenie. Dezinfikuje a prehrieva rovnako.
Do hrnca som dala vodu a nechala zovrieť. Zatiaľ som čerstvý zázvor, asi dĺžka palca, spolu s pár strúčikmi cesnaku očistila a nadrobno nasekala. Zemiaky som ošúpala a nakrájala. Vložila do vriacej vody spolu so zázvorom a cesnakom, znížila teplotu a nechala pobublávať. Zatiaľ som očistila fazuľkové lusky, umyla a na väčšie kúsky nakrájala. Čerstvý hrášok som vylúpala. Ak nemáte, použite mrazenú fazuľku a hrášok, prípadne konzervované-prepláchnite-tie aj mrazené stačí dať do hrnca 10 minút pred dovarením. Vložila k zemiakom, nechala prevrieť. Priliala slanú sójovú omáčku-ak máte sladkú či s minimom soli, polievku aj osoľte. Úžitočné je ochutnať. Varila, kým všetko nezmäklo, nabrala a vychutnávala. Pred prvou lyžičkou do úst pridala pár kvapiek čerstvej citrónovej šťavy-polievku rozvonia, zjemní a osvieži. Mne najviac chutí teplá pár minút o dovarení.
Fotografia, text, realizácia © Maja Kadlečíková




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.