utorok 1. októbra 2019

Špagety s kelom a kyslou smotankou.

Špagety s kelom a kyslou smotankou.
Netradičné? O to lepšie. Určite vyskúšajte, takisto som bola tým, čo chladnička nadiktovala ako rýchle jedlo, sprvú prekvapená-neskôr nadšená. Dá sa využiť aj kelová omáčka, čo ostala z predchádzajúceho dňa. Predpoklad-máte radi kel. Alebo ste ochotní dať mu šancu-teraz by som neváhala.
Kel som umyla, nakrájala na rezance, prepláchla. Na oleji opražila nakrájanú cibuľu, cesnak, rascu a v mažiariku podrvené čierne korenie-poslúži aj mleté. Pridala kel, zľahka osolila a dusila na minime pod pokrievkou. Kel pustí dosť vody, vodou podlejte podľa potreby. Mäkký kel pomačkala mačkadlom na zemiaky, dá sa aj vidličkou, primiešala trochu červenej papriky. Stratí sa, ale posilní chuť-a sušenú majoránku, stačí medzi prsty. Vo vriacej osolenej vode uvarila špagety-moje sú celozrnné, dajte, aké vám chutia, zliala, prepláchla vlažnou vodou, premiešala s kelom a pridala kopček kyslej smotany. Nemala som jogurt-ten mi chutí viac. Dajte, čo je vaše. 
Zlepšovák: Korenie sa dá rozdrviť aj medzi dvomi lyžicami-do jednej dáte, druhú vonkajšou stranou pritlačíte, zatlačíte a je to. Duste kel najprv pár minút odokrytý, nebude nadúvať-potom prikryte pokrievkou. Majoránku vždy pridajte do hotového, inak môže zhorknúť.
Fotografia, text, realizácia © Maja Kadlečíková





Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.