utorok 29. októbra 2019

Rizoto s pečenými zemiakmi.

Rizoto s pečenými zemiakmi.
Kráľovské duo škrobu a ľahko stráviteľnej výživnosti a sýtosti. Zemiaky a ryža zasýtia a zásobia všetkým potrebným pre svaly a dobrý výkon, nielen fyzický, ale aj psychický. Ak si dáte rizoto z celozrnnej ryže natural, niekedy ju označujú aj ako pololúpanú, len tak skoro nevyhladnete-energia sa bude uvoľňovať vďaka vláknine postupne a vy si na možno niekdajšie trápenie náhlym vlčím hladom ani nespomeniete. Ak ale máte radi bežnú bielu ryžu, neváhajte, hoci vyhladnete rýchlejšie-najmä, nech chutí!
Ostali mi z predchádzajúceho dňa pečené zemiaky s cesnakom a šalviou-tak som využila-dobrý užitočný zlepšovák. Môžete použiť takisto varené či dusené zemiaky-varené uvaríte domäkka v osolenej vode a zlejete, dusené opečiete na oleji, podlejete, osolíte a pod pokrievkou domäkka udusíte. Pečené? Pozrite môj recept, nájdete ho ľahko. Ryžu som prepláchla rovno v hrnci-ušetrila sitko, prebytočnú vodu zliala, doplnila čerstvou asi 2-3 centimetre nad ňu, trochu osolila, nechala na maxime zovrieť, chvíľu varila bez pokrievky, kým opadla pena-tá rada vykypí, potom znížila na minimum, prikryla pokrievkou až na malú štrbinku, aby mala neposlušná para kadiaľ unikať, netlačiť pokrievku a kypieť na sporák. Varila som 30 minút pod pootvorenou pokrievkou, bielej ryži stačí približne polovica času, potom úplne odokryla, zvýšila teplotu a za stáleho miešania, aby ryža neprihorela, takmer úplne vodu vyvarila. Vyčarila som príjemne mazľavé rizoto aj bez stáleho dolievania vývaru či vody po častiach, keď sa jedna dávka vyvarila-ako sa často odporúča. A mala bežnú celozrnnú ryžu, mazľavá guľatozrnná typu basmati nie je, ako sa ukázalo, podmienka úspechu. Do horúcej ryže som vmiešala zemiaky-aj akékoľvek z predchádzajúceho dňa-premiešala a nechala spojiť chute pod pokrievkou. Po 10 minútach primiešala plátok masla. A jasné, pár kvapkám citrónovej šťavy neodolala, vyskúšajte, či s nimi chutí aj vám.
Fotografia, text, realizácia © Maja Kadlečíková















Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.