sobota 26. októbra 2019

Rýchly granatiersky pochod alias granadírmarš.


Rýchly granatiersky pochod alias granadírmarš.

Zemiaky a cestovina? Granadír! Alebo spisovne granatiersky pochod. Ak je rýchla chuť, dobrá voľba je expresná príprava. Tá moja? Tu je!Nech vás nemýli, že budete jesť namiesto cestovinových fliačkov rezance, ak by ste vychutnávali so zavretými očami-cestovina ako cestovina, na tvare nezáleží.
Zemiaky som ošúpala, nakrájala na kocky, varila v osolenej vode s rascou asi 20 minút, pridala rezance niťovky-nechala prevrieť 1-2 minúty, cez pokrievku zliala tak, aby ostalo na dne trochu vody, vmiešala červenú mletú papriku-u mňa sladkú, ak máte radi pikantné, dajte aj štipľavú podľa chuti, prisypala medzi prstami rozdrobenú sušenú majoránku a vmiešala trochu olivového oleja. Kým som vybrala tanier a naliala si do pohára sladké mlieko, chute granadíru v hrnci si harmonicky porozumeli-a tak už len šup s lahôdkou na tanier a do pusy. Takže, granadír za najviac pol hodinu na stole a podľa hladu možno ešte rýchlejšie v brušku.
Zlepšovák: Ak je dobrá úplná rýchlovka, použite, ako ja, ryžové rezance niťovky, tie stačí vmiešať ku scedeným zemiakom s trochou vody na dne hrnca, povolia za minútku, dve. Ak máte chuť na voňavý jemný granadír, vmiešajte do hrnca s horúcim jedlom namiesto oleja pár plátkov masla. Tá vôňa, tá chuť! Tak nech vám chutí a na zdravie.
Fotografia, text, realizácia © Maja Kadlečíková


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.