utorok 1. októbra 2019

Grilovaná cukina a baklažán.

Grilovaná cukina a baklažán.
Nie je nič ľahšie ako narýchlo ugrilovať pár plátkov cukiny a baklažánu-lahôdka na seba nedá dlho čakať. Zeleninu si môžete naložiť aj deň vopred a odložiť na noc do chladničky. A pokojne tam vydrží aj tri dni. A rovnako dobrá bude, ak ju ‘naložíte’ tesne pred grilovaním úplne jednoducho-stačí olej a pár kvapiek octu či citrónovej šťavy-zeleninu prevonia a zjemní.
Z cukiny a baklažánu som odrezala konce-zelenina bola mäkká, takže som ju nechala aj so šupkou, nakrájala na hrubšie kolieska. Baklažán dala na sito, každú vrstvu prajne osolila-soľ vytiahne prípadnú horkosť, ak by sa v ňom náhodou skrývala. Kým som nakrájala cukinu, dala ju do misy, pridala olej, trochu citrónovej šťavy a soli-na baklažáne sa objavili drobné kvapôčky-vtedy som ho prepláchla a nechala odkvapkať. Pridala k cukine a zeleninu s olejom a šťavou premiešala-rukami, každý plátok ‘pohladkala’ z oboch strán-a tým jednoduchou marinádou natrela. Ugrilovala domäkka, z každej strany postačí pár minút, kým sa na zelenine neobjavia zlatisté ‘znamienka’ ako pečiatka-som hotová! Ja podávam s varenými zemiakmi s maslom, postačí aj chlebík-a čokoľvek, čo sa vám hodí. Pokojne aj obrovský šalát z čerstvej zeleniny.
Zlepšovák: Vložte nakrájanú zeleninu do väčšieho igelitového vrecka do mrazničky-veľkosť podľa množstva zeleniny, nalejte na ňu olej, citrónovú šťavu, osoľte, vrecko zauzlujte-uzatvorte uzlom a zeleninu zhora-dolu aj zboka na bok v ňom premiešajte rukami-zvonku. Tak ostanú čisté, zeleninka dôkladne ‘natretá’ a v mikroklíme uzavretého vrecka sa marinuje zdarnejšie ako v miske-s bonusom navyše, vaše ruky ostanú čisté, žiadny olej. Tak to robím ja. Vrecko sa dá takisto ľahko a skladne odložiť na marinovanie zeleniny do chladničky. Baklažán nakrájam a osolím vždy vopred, pre prípadnú horkosť-pár minút môže byť pre chutné jedlo rozhodujúcich, horký baklažán lahôdka-apoň pre mňa-nie je.  Ak ho pečiem vcelku v rúre, urobím doňho zárezy a do tých votriem soľ. Alebo natenko skrojím na pár miestach šupku a dužinu pod ňou nasolím-votriem do nej soľ. Keď sa objavia kvapôčky, prepláchnem vodou.
Fotografia, text, realizácia © Maja Kadlečíková


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.