streda 30. októbra 2019

Dvojfarebné karamelové rezy s čokoládou.

Dvojfarebné karamelové rezy s čokoládou.

1.
V troche mlieka som premiešala, aby neostali hrudky, 1 karamelový puding á 40 gramov, priliala zvyšné mlieko, celkovo   1/2 litra, dobre rozmiešala.
2.
Za stáleho miešania uvarila puding, prikryla alobalom a nechala vychladnúť.
3.
Rúru som vyhriala na 200 stupňov, spodný a horný ohrev respektívne bežné pečenie.
4.
10 vajíčok som rozdelila na žĺtky a bielky. Do bielok som dala štipku soli pre lepšie vyšľahanie a vyšľahala na pevný sneh elektrickými metličkami-odložila do chladničky.
5.
Zlepšovák: Najprv šľahám bielky, potrebujú čisté suché metličky-potom žĺtky, tým trochu snehu, čo na nich ostalo neprekáža a ja nemusím umývať.
6.
K žĺtkom som pridala 10 polievkových lyžíc práškového cukru a vyšľahala hustý krém-šľahaním-rozpustením cukru a prevzdušnením-šľahanie dáva do krému vzduch-zbelie-vtedy je správne vyšľahaný.
7.
Zlepšovák: Ak dôkladne vyšľaháte sneh, prášok do pečiva pre nadýchanosť cesta nepotrebujete.
8.
Do žĺtok som polievkovou lyžicou zľahka vmiešala 10 polievkových lyžíc polohrubej múky.
9.
Zlepšovák: Niekto pridáva hrubú, no cesto je potom podľa mňa suché. Ak máte hladkú, dajte hladkú-takisto dobrá voľba. Alebo hladkú aj polohrubú zmiešajte.
10.
Veľký plech som vyložila papierom na pečenie a vyliala polovicu cesta. Svetlé cesto posypala rozdrvenými čokoládovými panáčikmi.
11.
Zlepšovák: Poslúžia figúrky, cukríky, bonbóny, kúsky čokolády čo máte odložené a neviete, čo s nimi. Panáčikov som dala do mikroténového vrecúška, zaviazala a cez mikrotén polámala-nezašpinila som si ruky. Priamo z vrecka rovnomerne nasypala na cesto. Samozrejme, dobré je akákoľvek čokoláda. Aj plnená.
12.
Vložila do predhriatej rúry a za asi 10-15 minút upiekla. Sledujte cesto, každá rúra pečie inak-ak je zlatohnedé a po zapichnutí špajdle, používam kovovú na špízy, na nej neostane cesto-vytiahnete čistú, je hotové.
14.
Hotové cesto aj s papierom položila na drevenú dosku, dá sa aj na mriežku, a nechala vychladnúť.
15.
Do zvyšného cesta som vmiešala 3 polievkové lyžice kakaového prášku.
16.
Zatiaľ mi trochu vychladol plech, dala som naň čistý papier na pečenie, vyliala a rozotrela kakaové cesto, vložila do rúry a za asi 10-15 minút upiekla. Nechala vychladnúť na plechu.
17.
1 veľké maslo á 250 g som vymiešala s 5 polievkovými lyžicami práškového cukru a 1 vanilkovým cukrom s pravou vanilkou. Použiť sa dá aj vanilínový.
18.
Do vyšľahaného masla som po častiach elektrickými metličkami vmiešala karamelový puding a prešľahala, nech je krém hladký. Svetlé aj tmavé cesto som rozrezala na polovice.
19.
Tmavú polovicu natrela krémom, položila svetlé cesto, polovicu, natrela takisto, tmavé cesto, natrela, navrh dala svetlé tak, aby bolo vidno kúsky čokolády.
20.
Opatrne rovnomerne postláčala, aby sa krém všade dostal. Ak vám vyskočí z okrajov, je to v poriadku.
21.
Zlepšovák: Kraje cesta s krémom zrezala a zarovnala. Zrezané kraje s krémom dala do misy, pomixovala ponorným mixérom a urobila piškótové karamelové guličky.
22.
Koláč aj guličky som vložila do chladničky-dá sa krájať hneď, aj po hodine v chladničke-vydrží v nej aspoň 3 dni.
23.
Rezy stačí posypať vanilkovým alebo bežným práškovým cukrom, čokoláda v ceste je výborný magnet pre oči aj bruško aj bez polevy.
24.
Do zásoby: Rezy nakrájané alebo vcelku sa dajú aj zamraziť. Ja každý rez zabalím do potravinovej fólie a ak potrebujem, dám na noc, z večera do rána, rozmraziť do chladničky. Pred servírovaním na chvíľu vyberiem von.



  

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.