nedeľa 20. októbra 2019

Čerstvý zelerový šalát-vyženie toxíny z organizmu.

Čerstvý zelerový šalát-vyženie toxíny z organizmu.
Pre mňa je zeler jednotka, mám ho veľmi rada-a jedla som ho aj predtým ako som sa dozvedela, že je zdravý. Ak nie ste jeho milovníci, možno mu dáte šancu pre jeho snahu pomôcť vám. Ako? Jednoducho a presvedčivo-ľahkou prípravou aj uchádzaním sa o kamarátstvo so zdravím vášho organizmu. Konkrétne? Znižuje cholesterol, pomôže so zápchou, posiľňuje zdravie hrubého čreva a žalúdka, znižuje krvný tlak, zlepšuje výkonnosť obličiek, pomôže znížiť hmotnosť, prečistiť od toxínov, upokojí vás a je na vašej strane aj pri hormonálnej nerovnováhe. Dáte mu teda šancu? U mňa práve boduje šalát z čerstvého buľvového zeleru s tekvicovým olejom-prepožičia mu zábavne zelený odtieň a orieškovú chuť. Navyše, tekvicoý olej takisto detoxikuje, znižuje cholesterol, bojuje proti zápalom, najmä kĺbov, pomôže k zdravým vlasom a nechtom. A do tretice-pre šťastie-citrónová šťava k tomu.
Zeler som ošúpala a najemno nastrúhala na slzičkovou struháku. Ak je zeler príliš pevný, pomôžte si kuchynským robotom. Premiešala s citrónovou šťavou a tekvicovým olejom, ani jedným ani druhým som nešetrila, zľahka osolila himalájskou červenou soľou-je taká pre obsah železa-využite tú, čo máte poruke a používate. Dôkladne premiešala a odložila na hodinu odstáť do chladničky. Zeler pustí šťavu, zvláčnie, rozvonia sa a v harmónii s orieškovým tekvicovým olejom je pre mňa neodolateľný. A ten zelenkavý svieži odtieň-vďaka oleju. Mne chutí čerstvo pripravený aj odstáty na tretí deň-niekedy ho pre zmenu premiešam s jogurtom-stále lahôdka, pre mňa určite. Vyskúšate? 
Fotografia, text, realizácia © Maja Kadlečíková



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.