sobota 2. novembra 2019

Šalát so šterbákom, mandľovým olejom, jabĺčkom.

Šalát so šterbákom, mandľovým olejom, jabĺčkom.
Endívia šterbáková, šterbák, je mierne horkastá, ale skvelá-pre žalúdok, trávenie, zdravý metabolizmus. V záhrade čerstvá vydrží aj jemné mrazy, takže pri miernej zime stojí za pokus nechať ju na hriadke so šancou na čerstvé vitamíny aj v chladnom období. Ja mám horkosť rada, ak vy nie, nič to, pomôžeme si-pripravujem šterbákový šalát spolu s hlávkovým, zjemní ho, takisto aj  sladkastý voňavý mandľový olej a nastrúhané čerstvé či sušené jabĺčko. Šterbák môžete kombinovať s ktoroukoľvek zeleninou z chladničky, výborný je aj so sladkou nastrúhanou mrkvou či paradajkou. Mandľový olej sa dá zameniť za olivový alebo váš obľúbený neutrálny. Na vyváženie chuti poslúži počas zimy či celého roka pomarančová šťava alebo akékoľvek sušené ovocie. Rozumie si so sušenými ďatľami, figami, hrozienkami. Sú tak sladké, že pikantne horkastý šterbák si určite zamilujete.Teda, aspoň verím.
Šterbák som mala zo záhrady, krásne kučeravý, hlávkový šalát už z obchodu. Oboje som krátko prepláchla studenou vodou a najemno nasekala keramickým nožom-šetrí vitamíny. Pridala za studena lisovaný mandľový olej-plný vitamínu E dobrého pre večnú mladosť, pokožku, vlasy aj oči, domáce sušené jabĺčka a premiešala. Ak máte radi nálev, primiešajte trochu vody. Ja čerstvý šalát nesolím, ale ak vy áno, dochuťte štipkou soli-podľa chuti.
Fotografia, text, realizácia © Maja Kadlečíková




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.