sobota 2. novembra 2019

Rukolový šalát s čerstvou majoránkou.

Rukolový šalát s čerstvou majoránkou.
Jesenný pozdrav zo záhradky-rukola sa má aj v novembri stále k svetu a ja som rada. Majoránka, hoci teplomilná sa takisto nevzdáva. Je dobrá na trávenie, silný antioxidant. Cesnak je vyhlásené antibiotikum z prírody, proti baktériám, zníži cholesterol, pomôže srdcu, žalúdku-dokonca lieči aj žalúdočné vredy. Rukola napomôže s hojením rán a zápalom, chráni zrak, podporuje trávenie, čistí organizmus, posilní imunitu, srdce a je zdravé prírodné afrodiziakum. Vyskúšate? 
Statočné, chladom už pevnejšie, ale stále šťavnaté a krehké lístky som odtrhla, umyla, nasekala na široké rezance, premiešala s pretlačeným cesnakom, olivovým olejom, trochou citrónovej šťavy, štipkou soli a vodou-všetko v jednej miske-a na vrch dala v tejto sezóne zrejme záverečné lístky čerstvej majoránky. Je to šalátová premiéra aj v mojom domácom receptári, no inštinkt nesklamal: pikantnosť rukoly a majoránky si okamžite porozumeli-s cesnakom boli kamarátky aj predtým, keď ešte o sebe ako harmonickej dvojici nevedeli. Citrónovú šťavu môžete nahradiť bežným alebo vínnym, červeným či bielym octom. A ak tak ako ja čerstvú zeleninu nesolíte, soľ vynechajte.
Fotografia, text, realizácia © Maja Kadlečíková






Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.