nedeľa 1. decembra 2019

Vianočný recept na poslednú chvíľu - Londýnske rezy naraz

Vianočný recept na poslednú chvíľu - Londýnske rezy naraz

Ako som už písala, niekedy sa dá variť a piecť odhadom a od oka, niekedy je presné dávkovanie užitočné, takže: 300 g polohrubá múka, 250 g maslo, 150 + 200 g práškový cukor, 1 vanilkový cukor, 4 vajíčka, 200 g mleté vlašské orechy, 250 g ríbezľového lekváru, papier na pečenie. A môžeme začať.
Rúru som si predhriala na 180 stupňov. Vajíčka som rozdelila na žĺtky a bielky. V múke rozmiešala 150 g práškového cukru, vanilkový cukor, pridala mäkké maslo, žĺtky, vymiesila mäkké cesto. Menší hlboký plech som vyložila papierom na pečenie. Cesto, najlepšie priamo na plechu, rozvaľkala. Potrela ríbezľovým lekvárom. Bielky dotuha vyšľahala so zvyšným cukrom, prisýpala som ho postupne počas šľahania. Do snehu vareškou vmiešame mleté orechy. Orechový sneh rovnomerne rozotrela na lekvár. Piekla v rúre predhriatej na 180 stupňov asi 25 minút. Ak pichnete do cesta špajdľu a vytiahnete čistú, sú rezy upečené. Nakrájala.
Zlepšovák: Cesto netreba predpiecť ako pri klasickom recepte, čo šetrí čas. Ak nemáte malý valček, pomôcť si pri vaľkaní môžete aj menšou fľaškou. Keď dáte koláč do okrúhlej formy, môžete ho podávať ako tortu - aj vianočnú.
Fotografia, text, realizácia © Maja Kadlečíková


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.